Microsoft Office 2010 ne oferă opţiunea de colaborare – co-authoring – pentru 4 dintre aplicaţiile suitei Office: Word, Excel, PowerPoint şi OneNote.
Colaborarea în Office nu este nimic altceva decât lucru în echipă pe un document sau mai multe.

Înainte de a începe cu un exemplu concret, trebuie făcută o observaţie foarte importantă.
Pentru MS Excel nu se poate colabora decât din browser – browser.
Încercarea de a colabora din browser în Excel sau Excel – Excel, se va finaliza cu un warning în care ni se cere să deschidem workbook-ul în modul Read-Only.

Voi exemplifica opţiunea de colaborare pentru MS Word.

Cum procedăm ?
– salvăm documentul pe SkyDrive şi îl partajăm cu una sau mai multe persoane;
– îl vom deschide folosind Word Web App – comanda Open in Word;

 

 – atunci când documentul este deschis de mai multe de o persoană, în Status Bar apare numărul persoanelor care editează documentul;

– dacă executăm un click pe acel icon, o să vedem şi cine lucrează la document;

Dacă accesăm meniul File – secţiunea Info putem observa cine editează documentul, ora la care a avut loc ultima actualizare, dar tot aici putem trimite un mesaj unui dintre autori.

După  ce terminăm de lucrat în document şi salvăm modificările, ceilalţi autori vor vedea cine a lucrat şi unde în document.
În Status Bar ne apare un mesaj care ne anunţă că există actualizări pentru documentul nostru.
Acelaşi lucru îl putem observa şi în meniul File – secţiunea Info.

După ce am actualizat documentul, ne apare un mesaj care ne informează că putem compara documentul curent cu una dintre versiunile mai vechi ale acestuia, accesând meniul File.

 

 Dacă vom accesa una dintre versiunile de mai jos, documentul curent se va deschide în modul de comparare şi putem accepta sau refuza modificările propuse.

La final, vom salva noul document şi ceilalţi autori vor putea vizualiza forma finală a acestuia.

 

Note suplimentare:
pentru exemplul curent s-a partajat un document pe SkyDrive şi a fost accesat de doi utilizatori diferiţi;
– nu uitaţi să partajaţi documentele doar cu persoanele de interes pentru a evita modificarea neautorizată a documentului;
– dacă nu puteţi vizualiza grupul cu utilizatorii care editează documentul, executaţi click dreapta pe Status Bar şi din meniul apărut, bifaţi opţiunea Numbers of Authors Editing.

Back To Top
Search