Să presupunem că dorim să creăm o serie de directoare în care vom dori să stocăm anumite fişiere (o arhivă cu documente, registre de calcul, etc.).

Pentru a nu face acest lucru manual, putem utiliza un cod VBA, pentru a automatiza acest proces.

Cum procedăm ?
– creăm directorul principal sau directorul rădăcină, pe una dintre partiţii: „C:Arhiva”;
– într-un workbook, începând cu celula A1 până la celula A20, vom scrie următorul lucru: „C:Arhiva„;
– începând cu celula B1 până la celula B20, vom scrie numele directoarele dorite:

Alexandru
Alina
Anamaria
Andrei
Aurel
Brandusa
Constantin
Cristina
Daniel
Eduard
Elena
Elisabeta
Emanuel
Emil
Etelca
Florentina
Florinel
Francisc
Gheorghe
Ioan

– în celula C1, vom scrie formula: =A1&B1 (vom concatena valoarea din celula A1 cu cea din celula B1;
– vom extinde formula până la celula C20;
– codul pe care îl vom folosi, este:

Sub MakeDirectory()
'creaza foldere folosind numele dintr-un domeniu de celule
On Error GoTo Err
'numele directoarelor este date de range-ul specificat mai jos
For Each celula In Range("C1:C20").Cells
MkDir celula.Value
Next
Exit Sub
Err:
MsgBox Err.Description
End Sub

În această secţiune a codului For Each celula In Range("C1:C20").Cells vom scrie domeniul de celule în care se regăseşte numele dosarelor pe care dorim să le creăm.

Back To Top
Search