Operaţia de grupare a foilor de calcul (worksheets) în Microsoft Excel este una foarte simplă. 
Acelaşi lucru se poate spune şi despre operaţia de degrupare.

Mai jos o să vă descriu câteva metode de grupare şi degrupare a foilor de calcul dintr-un workbook Microsoft Excel. 

Gruparea foilor de calcul

Pentru a grupa mai multe foi de calcul putem proceda astfel:

  1. Din meniul contextual al tab-urilor: – click dreapta pe oricare dintre tab-urile workbook-ului – click pe opţiunea Select All Sheets;
  2. Se apasă tasta Ctrl şi apoi, folosind mouse-ul se execută câte un click pe tab-urile foilor de calcul de interes. 

Indicii legate de gruparea foilor în Excel

Operaţia de grupare ne oferă două indicii în urma cărora ne dăm seama de ce s-a întâmplat cu foile de calcul:

  • tab-urile foilor de calcul selectate îşi schimbă culoarea;
  • în bara de titlu a programului apare descrierea [Group].

 

 

 

 

Degruparea foilor de calcul

 Degruparea foilor de calcul se poate realiza prin mai multe metode, cum ar fi:

  1. Meniul contextual al tab-urilor: – click dreapta pe oricare dintre tab-urile selectate – click pe opţiunea Ungroup Sheets;
  2. Se foloseşte mouse-ul: se execută un click pe oricare dintre tab-urile existente, fie că este grupat, fie că nu este grupat.
  3. Se foloseşte mouse-ul şi tastatura: – se apasă pe tasta Ctrl şi apoi, folosind mouse-ul se execută un click pe tab-urile pe care dorim să le degrupăm.

Observaţie

Executarea unui click în foaia de calcul NU degrupează foile de calcul. 
În schimb, orice operaţie executaţi în foaia de calcul activă, se va propaga şi în foile grupate. 
Back To Top
Search