Reducerea este de 35 de dolari și este acordată producătorilor hardware care preinstalează Windows 8.1 pe device-uri mai ieftine de 250 USD.

Sună încurcat, dar cred că mesajul devine clar dacă spunem următoarele: Microsoft reduce prețul licențelor Windows pentru ca producătorii să ofere PC-uri ieftine cu Windows. Dacă vă întrebați de ce face asta, răspunsul este simplu: pentru a combate concurența Google ChromeBook a tabletelor cu Android sau a iPad-urilor.

Prețul curent al unei licențe pentru OEM-i este de 50 USD, iar reducerea cu 70% a prețului Windows se vrea o strategie de a pătrunde mai bine pe piața tabletelor și de a redresa vânzările PC-urilor, aflate în declin.

Deși la prima vedere strategia pare bună, există o problemă. La ora actuală nu există o piață de PC-uri sub 250 de dolari.

Asemenea PC-uri ieftine par să fie speranța Microsoft de a redresa declinul vânzărilor de PC-uri, dar reducerea prețurilor înseamnă de regulă device-uri cu componente ieftine și cu autonomie redusă.

Aceasta poate avea consecințe neplăcute pentru Microsoft, pentru că experiența utilizatorului nu va fi cea așteptată de la un PC/device cu Windows. Nici din punct de vedere hardware, nici din punct de vedere software, pentru că aplicațiile au și ele nevoie de anumite resurse sau rezoluții, de exemplu, pentru a oferi o experiență plăcută și eficientă.

Voi ce părere aveți despre această strategie ?

Back To Top
Search