Funcţia SUM este folosită pentru a aduna mai multe valori dintr-o foaie de calcul.
Totuşi, ocazional apare nevoia de a însuma mai multe valori folosind un criteriu. De aceea, pentru a realiza această operaţie se va folosi funcţia SUMIF. 

Sintaxa este:

SUMIF(range, criteria, [sum_range])

  • range este domeniul de celule pe care dorim să îl evaluăm;
  • criteria este numărul, expresia sau textul care definesc celulele care vor fi adăugate.
  • [sum_range] este un argument opţional si sunt celulele actuale care trebuie însumate.

Exemplu

Vreau să aflu valoarea totală a produselor de construcţii al căror ID este 8xxx.

 

Formula folosită este:

=SUMIF(tblProdConstructii[COD PRODUS];”>8000″;tblProdConstructii[PRET])

  • tblProdConstructii[COD PRODUS] – este domeniul pe care doresc să îl evaluez;
  • „>8000” – este criteriul de însumare;
  • tblProdConstructii[PRET] – este domeniul pe care doresc să îl însumez.

La final, îmi vor fi adunate preţurile produselor al căror COD PRODUS este 8xxx.
Pentru a mă convinge că rezultatul este OK, am realizat o filtrare după codul de produs (Greater Than 8000) şi apoi am aplicat funcţia SUM. 

Funcţia SUM este folosită pentru a aduna mai multe valori dintr-o foaie de calcul.

Back To Top
Search